Search
Cele mai recente stiri it si noutati din lumea software si hardware, zona iti ofera informatii despre jocuri, seo, tehnologie, web design. Vino in lumea noastra IT, Zona IT

E-commerce-ul in schimbare

In ultimul deceniu si mai bine, Internetul a modificat in mod radical nu doar modul in care facem cumparaturi ci si modul in care ne gandim deciziile si ne evaluam oportunitatile. Pentru multi dintre noi pare aproape de neconceput sa achizitionezi un laptop far sa poti sa verifici toate optiunile, preturile si promotiile pe Internet. Sau sau cumperi bilet de avion fara sa vanzei reducerile pe cele mai tari portaluri de profil.

Incepand cu iulie 1995 cand la Amazon s-a livrat primul produs comandat online, totul s-a schimbat. Incepand cu carti si continuand cu CD-uri si apoi alte produse, aceasta prima achizitie a deschis calea catre lumea cumparaturilor online asa cum o cunoastem astazi. Extrem de multe lucruri s-au schimbat sicu toate acestea concluzia ultimei conferinte Shop.org de la Seattle este ca in prezent asistam la schimbari poate mai profunde decat cele din ultimii zece ani. O trecere atat de la o etapa la alta in dezvoltarea magazinelor online cat si o modificare de forma e comertului online asa cum il cunoastem in prezent.

e-commerce

In primul rand de la delimitarea concreta intre e-commerce si magazinele offline, tendinta vizibila in prezent este cea de abordare omnichannel care transforma comertul din componente tratate izolat intr-un conglomerat unitar adresat global pentru facilitarea accesului pietei la produse si gestionarea mai usoara a datelor si produselor.

Un studiu realizat pe cumparatori din SUA, UK, Franta si Germania arata ca deja 71% dintre cei care cauta un produs online se asteapta sa gaseasca pe site-ul magazinului toate produsele din inventarul magazinului offline si 50% se asteapta sa cumpere din magazinul online si sa preia produsul din cel offline.

Din punct de vedere analitic si cu efect comportamental, omnichannel se expune in cel putin trei dimensiuni considerate distinct: Brick2Click – care asigura integrarea intre magazinul online si corespondentul offline pentru a gestiona serviciile corespondente (vanzare online, livrare si service offline), Device2Web – asigura accesul catre magazinul online de pe alte dispozitive precum smartphone, tableta, etc. si eAve2Web – se refera la baze de date gen eBay si Amazon care functioneaza ca un fel de magistrale creand o legatura facila si transparenta intre clienti si magazine online.

Date si analize

Mai mult ca oricand ecommerce a inceput de cativa ani sa insemne colectare de date, gestiune si analize. Cu cat mai multi clienti, cu atat mai multe date si batai de cap. Dar tehnologia tine pasul si in prezent proprietarii de magazine online au la dispozitie o varietate de platforme si programe specializate destinate colectarii  si analizei datelor care tin de profilul cumparatorului si comportamentul acestuia pe site.


Cloud management

Tot mai multe magazine mari care activeaza online au inceput sa profite de cloud management mutand o mare parte din componenta de gestionare a datelor in cloud. Desi este vorba momentan mai mult de firmele mari care lucreaza cu numar mare de comenzi si date, pasul firesc pare a fi extinderea catre zona firmelor mici si mijlocii. Furnizorii de solutii IT sunt deja cu un pas inainte si platformele create special pentru ecommerce cu cloud management integrat sunt deja la dispozitia utilizatorilor.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyrighted.com Registered & Protected 
NJY3-P1TM-UWOS-IE3J