Search
Cele mai recente stiri it si noutati din lumea software si hardware, zona iti ofera informatii despre jocuri, seo, tehnologie, web design. Vino in lumea noastra IT, Zona IT

NVIDIA prezinta modalitatea de crestere cu pana la patru ori a rezolutiei ecranelor LCD normale

Ecranele cu rezolutii ultra HD sunt tot mai des intalnite pe gadget-urile high-end (gama de varf), acestea devenind tot mai apreciate pentru claritatea imaginilor oferite, iar avantajele fiind evidente pentru utilizatori. Pretul mare a ecranelor reprezinta cauza unei piedici importante pentru cumpararea lor, insa compania NVIDIA a gasit o solutie ce pare a fi perfecta.

Inginerii companiei vor ca in loc de un singur ecran LCD high-end, sa foloseasca doua ecrane LCD normale. Cele doua ecrane vor fi suprapuse, iar pixelii acestora acumulandu-se pentru a creste densitatea de afisare cu un buget restrans. Asa ca, pentru a pune in practica conceptul noii solutii, inginerii au dezasamblat doua monitoare normale, avand fiecare rezolutia de 1280 x 800 pixeli. Apoi, ecranele obtinute de la monitoare au fost instalate unul peste altul, insa pastrandu-se un mic decalaj intre coloanele de pixeli suprapuse. La combinarea celor doua ecrane au folosit un filtru polarizat, iar compunerea imaginii finale la o rezolutie inalta s-a facut cu ajutorul unui soft special, ce asigura sincronizarea acestora. Dupa toate etapele parcuse, inginerii au numit rezultatul ca fiind un „ecran in cascada”, crescand cu pana la 4 ori rezolutia acestuia fata de LCD-ul normal.
rezolutie ecran lcd ultra hdIn clipul (de mai jos) care demonstreaza tot conceptul realizat de companie, imaginile afisate in modul rezultat au cateva pierderi de calitate si un unghi optim de vizualizare foarte redus. Cu toate acestea, claritatea rezolutiei finale este cu mult peste calitatea unui singur ecran LCD normal.

Insa limitarile ecranelor in cascada elimina o posibila adaugare a acestora pe gadget-urile cu buget restrans si cu dimensiuni mai mari, cum ar fi: telefoane mobile, tablete, laptop-uri, monitoare, etc. Conceptul tehnologic prezentat de inginerii de la NVIDIA poate fi implementat in domeniile unde unghiurile de vizualizare reduse sa fie mai putin importante. Iar daca compania va reusi sa gaseasca o rezolvarea a problemelor existente, atunci putem vorbi si de o posibila adugare pe gadget-urile mai mari.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyrighted.com Registered & Protected 
NJY3-P1TM-UWOS-IE3J