Samsung a prezentat noul Odyssey Ark 2nd Gen, succesorul primului său monitor de mari dimensiuni, introdus pentru prima dată în august 2022.
Odyssey Ark 2nd Gen se mândrește cu un ecran miniLED concav de 55 de inchi care vine cu o funcționalitate specială numită „mod cockpit”. Acesta permite rotirea ecranului cu 90°, creând o configurație în care partea inferioară a ecranului se ridică vertical, iar secțiunea superioară se extinde deasupra utilizatorului.
Noua ediție a monitorului aduce cu sine un sistem Multi-View avansat, permițând afișarea conținutului din patru surse diferite în același timp. Unul dintre porturile HDMI anterioare a fost înlocuit cu un DisplayPort.
Caracteristicile tehnice ale ecranului includ o rezoluție de 3840×2160, o luminozitate de până la 600 nits, un timp de răspuns rapid de 1 ms, un impresionant raport de contrast de 1.000.000:1 și o rată de reîmprospătare de 165 Hz. Ecranul are o suprafață mată și o curbura de 1000R. De asemenea, este echipat cu tehnologia AMD FreeSync Premium Pro pentru o experiență de joc optimă și beneficiază de certificare HDR10+. Pentru jocurile mai vechi, procesorul Neural Quantum Processor Ultra le poate optimiza la calitate 4K.
În ceea ce privește audio, Odyssey Ark dispune de un sistem sonor puternic cu patru difuzoare și două subwoofere, totalizând 60 W. Alte funcții notabile includ un comutator KVM integrat pentru a gestiona simultan mai multe PC-uri cu o singură tastatură și mouse.
Monitorul funcționează pe sistemul de operare Tizen OS, folosit și pentru televizoarele inteligente Samsung, și vine preîncărcat cu aplicații precum Samsung Health, SmartThings Hub și Samsung Gaming Hub. Conectivitatea include Wi-Fi 5, Bluetooth 5.2, multiple porturi HDMI și DisplayPort, USB 2.0, Ethernet și o mufă de 3.5 mm, plus suport pentru AirPlay 2, Smart View și Tap View.
Odyssey Ark 2nd Gen este disponibil pentru achiziție pe site-ul oficial Samsung la prețul de 2.999 USD.
Deși în imagini nu părea evident, în realitate noua consolă este considerabil mai mică decât modelul anterior. Vânzările în România nu au demarat încă.
Am menționat anterior că modelul subțire al PlayStation 5 va fi disponibil în România, cel mai devreme, la începutul lunii ianuarie. Cu toate acestea, lansarea globală este prevăzută pentru zilele următoare. Există deja poze online care pun în comparație noul model cu versiunea originală PlayStation 5.
Fotografiile încărcate de utilizatorul X (pe fostul său cont Twitter) confirmă faptul că noua consolă este sensibil mai mică. Conform datelor furnizate de producător, aceasta este cu 20% mai ușoară, trecând de la 4,5 kg la 3,2 kg. În termeni de dimensiuni, versiunea subțire este cu 30% mai compactă.
Cu toate acestea, noul design nu vine cu îmbunătățiri de performanță. Puterea acestei versiuni subțiri corespunde cu cea a modelului anterior și va include un slot pentru discuri Blu-Ray detașabile.
Așa cum am menționat, în SUA și Europa, jucătorii vor avea ocazia să testeze avantajele noului PS5 în curând. Data de lansare oficială în România rămâne neconfirmată, și e posibil ca aceasta să ajungă pe piață prin canale neoficiale. De menționat că, la scurt timp după publicare, autorul a șters fotografiile, dar, cum se spune, internetul nu uită.
Duracell, un brand renumit în producția de baterii, a introdus cele mai impresionante baterii din oferta sa. Compania a lansat două modele: M150 și M250. Acestea sunt versiuni mărite ale designului tipic de baterie Duracell, dar cu o capacitate mult mai mare. Modelul M150 dispune de o baterie de 25.000 mAh, în timp ce M250 are o capacitate de 60.000 mAh.
Aceste „mega-baterii” vin echipate cu doi conectori USB-C (100W și 60W) și două porturi USB-A (18W fiecare). De asemenea, dispun de o stație de andocare mobilă cu suport MagSafe. Sub această stație se află un compartiment special pentru depozitarea cablurilor și a altor accesorii. Un detaliu interesant este banda luminoasă de pe latura bateriei, care se aprinde când este conectată la sursa de alimentare.
Dacă sunteți interesat să achiziționați aceste baterii, le puteți găsi pe site-ul oficial Duracell. Modelul de 25.000 mAh are un preț de 200 USD, iar cel de 60.000 mAh costă 300 USD.
După ce a introdus iOS 17.1, Apple a demarat testele pentru iOS 17.2. Deși iOS 17.1 a adus multe dintre funcționalitățile promise pentru iOS 17, așteptăm ca iOS 17.2 să completeze lista.
În prim-plan se află aplicația Journal, anunțată la WWDC, care este inclusă în iOS 17.2. Sperăm, de asemenea, să vedem listele de redare partajate în Apple Music, completarea formelor PDF și alte noutăți.
Pe 27.10.23, Apple a lansat prima versiune beta publică a iOS 17.2.
Noutăți din iOS 17.2 Deși beta a fost lansată recent, nu avem încă toate detaliile. Vom actualiza această informație în timp.
Aplicația Jurnal permite utilizatorilor să-și înregistreze și să reflecteze asupra evenimentelor zilnice, având și suport pentru recomandări bazate pe învățare automată.
iMessage introduce o nouă funcție pentru a verifica identitatea interlocutorului, utilă pentru jurnaliști, activiști și oficiali.
Butonul de traducere se regăsește pe iPhone 15 Pro.
Pentru Apple Music, puteți crea liste de redare colaborative și aveți o nouă listă pentru melodiile favorite.
Au fost introduse noi widget-uri pentru Vreme și Ceas.
Acum puteți răspunde la mesaje în iMessage cu orice emoji sau sticker.
Pentru a instala iOS 17.1 beta publică:
Accesați pagina Apple Beta și înregistrați-vă.
Conectați-vă la programul beta.
Înregistrați-vă dispozitivul iOS.
În Setări, selectați Actualizare software și iOS Public Beta.
Pentru dezvoltatori care doresc să instaleze iOS 17.1 beta:
Aveți nevoie de un cont de dezvoltator Apple. Nu este necesară taxa anuală de 99 USD pentru a accesa beta.
Descărcați și deschideți aplicația Apple Developer.
Conectați-vă cu ID-ul Apple.
Dacă doriți să vă vindeți aplicațiile, trebuie să plătiți taxa anuală.
Dezvoltatorii pot opta pentru Public Beta direct din setările de actualizare. Pentru cei care au mai multe ID-uri Apple, pot selecta un anumit ID pentru testarea beta din meniul Actualizări.
La finalul filmului Spider-Man 2 al lui Sam Raimi, mătușa May îi ține lui Peter un discurs de încurajare inspirat. „Toată lumea posedă un erou înăuntrul ei”, afirmă ea, referindu-se la natura eroică a Omului-Păianjen și la influența acestuia asupra copiilor mici. Ea continuă spunând: „…chiar dacă uneori trebuie să rămânem fermi și să ne sacrificăm dorințele și ambițiile”.
Pentru Peter, filmul a fost o motivație pentru a redeveni Spider-Man și pentru a salva ziua, un concept încorporat în Marvel’s Spider-Man 2. al Insomniac’s. Această continuare s-a bazat pe predecesorii săi din 2018 și 2020 pentru a sublinia ideea de eroism cotidian pentru Spider-Man mai mult ca niciodată.
Toată lumea, de la un duo de eroi învingători ai pânzei la un individ entuziast motivat de aventurile lui Peter Parker sau de la un îngrijitor bătrân al păsărilor la un pictor fără auz din Harlem, toți au potențialul de a avea un impact.
Marvel’s Spider-Man 2 are o temă de bază puternică, care este evidențiată prin narațiunea sa extraordinară, jocul remarcabil și misiunile secundare fantastice. Acest titlu iese cu ușurință în evidență printre celelalte jocuri lansate în acest an, grație muncii celor de la Insomniac.
Îndeplinirea unor obiective mai înalte – în colaborare
De-a lungul anilor, am văzut multe povești cu diferiți Spider-Men, de la finalul în două părți al lui Spider-Man: The Animated Series și benzile desenate Clone Saga din anii 1990, până la vremurile mai moderne cu crossover-ul de benzi desenate Spider-Verse, două filme de animație Spider-Verse și Spider-Man: No Way Home. Chiar și lumea jocurilor video are propriul exemplu: subestimatul Spider-Man: Shattered Dimensions din 2010, care includea patru diferiți vânători de pânze în niveluri separate.
În general, poveștile cu Spider-Man tind să se concentreze pe un singur personaj principal. Cu toate acestea, Marvel’s Spider-Man 2 este o experiență unică, deoarece este primul joc care are doi protagoniști principali: Peter Parker (Yuri Lowenthal) și Miles Morales (Nadji Jeter). Este o întreprindere ambițioasă să incluzi doi protagoniști într-un joc open-world extins, însă Insomniac Games a făcut o treabă admirabilă în ceea ce privește ritmul misiunilor între cele două personaje și chiar a permis jucătorilor să îi controleze pe amândoi simultan.
Acesta este al doilea episod din Marvel’s Spider-Man cu Peter și Miles ca personaje principale.
La nouă luni după evenimentele din Miles Morales, Marvel’s Spider-Man 2 îi găsește pe Peter și Miles încercând să înceapă noi capitole în viața lor. Peter este îndurerat de moartea mătușii sale May și trebuie să muncească pentru a-i plăti ipoteca, precum și să încerce să o convingă pe MJ (Laura Bailey) să se mute cu el, care are propriile probleme cu Daily Bugle. Miles se confruntă cu decesul tatălui său, învață pentru examenele de admitere la facultate, precum și o ajută pe mama sa singură, Rio (Jacqueline Pinol). Acestea sunt genul de probleme din viața reală care îl fac pe Spider-Man atât de ușor de înțeles, iar Insomniac a rezervat, în mod admirabil, mult timp pentru a investiga efectele pe care aceste probleme le au asupra eroilor noștri și a familiilor lor.
Odată ce Kraven Vânătorul (Jim Pirri) ajunge în New York City, situația nu face decât să se deterioreze, deoarece el eliberează alți răufăcători cu scopul de a-l distruge pe Spider-Man. În acest timp, prietenul din copilărie al lui Peter, Harry (Graham Phillips), se confruntă cu o boală fatală care este tratată cu ajutorul binecunoscutului simbiot negru. Acest simbiot este în cele din urmă legat de Peter, conducându-l spre un mod de gândire mai întunecat și mai violent care îi pune în pericol pe Miles, MJ și pe alții. Această cale îl aduce în cele din urmă pe faimosul răufăcător Venom.
Conceptul de saga simbiotului a fost explorat de multe ori înainte, însă interpretarea poveștii de către Insomniac are o semnificație mai profundă atunci când este luată în contextul evenimentelor din primul joc. Suferințele lui Peter din cauza pierderii mătușii May, combinate cu pierderea credinței în mentorul său, Otto Octavius, sunt accentuate de riscul de a-și pierde prietenul iubit, ceea ce face ca emoțiile sale intense de furie, amărăciune și dezolare să fie mai ușor de înțeles. Acest lucru, la rândul său, are rolul de a sublinia noțiunea de eroism – faptul că nimeni nu este perfect și că toți facem greșeli. Aceasta este esența poveștii cu simbiotul; faptul că până și cineva atât de plin de compasiune ca Peter poate avea o latură mai întunecată și poate acționa împotriva celor pe care îi iubește, însă, în cele din urmă, el triumfă, iar acest lucru este incredibil de inspirat.
O reprezentare a lui Spider-Man de la Marvel, Peter Parker, apare în această imagine purtând un simbiot.
Succesul acestei narațiuni poate fi atribuit faptului că spectatorii nu se identifică doar cu interpretarea abilă a lui Peter, ci și cu celelalte personaje. MJ face tot posibilul să ajungă la un public larg cu jurnalismul ei etic, chiar și atunci când se luptă cu J. Jonah Jameson, iar Rio lasă deoparte durerea personală pentru a fi un stâlp de putere pentru fiul ei și Harlem. Gentilul Ganke este mereu gata să le ofere lui Miles și Peter asistență tehnică în lupta lor împotriva criminalității.
Personajul Harry Osborn iese în evidență în special. Insomniac nu se grăbește să construiască relația dintre Peter și Harry, în loc să se grăbească să ne ofere un Spider-Man simbiot. Harry înființează Fundația Emily-May, ca un omagiu adus lui și regretatei mame a lui Peter. Acest lucru face ca motivația lui să fie mai simpatică decât în alte versiuni. Jocul ne arată, de asemenea, legătura puternică dintre Peter și Harry. Una dintre cele mai bune părți ale jocului este o secvență fără luptă, în timpul căreia Peter, MJ și Harry se plimbă prin Coney Island, jucând jocuri de carnaval și urcând pe roller coasters. Această versiune a lui Harry este preferata mea, în afara benzilor desenate.
Diferențiindu-se de alte interpretări ale sagăi simbiotului, Marvel’s Spider-Man 2 îl are pe Miles, a cărui relație cu Peter este deopotrivă atașantă și lămuritoare. Prin el, Peter poate învăța și crește, iar Miles are și el propria sa călătorie. Jocul este, în esență, despre Miles descoperind ce înseamnă să fii erou, cu un arc de poveste provocator care îl implică pe ucigașul tatălui său, Mr. Negative. În plus, el se străduiește să gestioneze responsabilitățile sale de luptă împotriva crimei cu legătura sa cu mama sa, relația sa cu Hailey, artista surdă din Miles Morales, și planurile sale viitoare pentru facultate. Per total, Marvel’s Spider-Man 2 este o poveste emoționantă și emoționantă despre maturizarea lui Miles.
Această imagine prezintă Marvel’s Spider-Man 2 cu Miles și Chopper.
În ciuda timpului limitat petrecut de Kraven pe ecran, el reușește să fie o prezență puternică pe tot parcursul jocului. Relațiile dintre personaje oferă o mulțime de dramatism pentru a compensa acest lucru. Dar conflictul personal al lui Venom cu Spider-Men este cel care iese cu adevărat în evidență în cel de-al treilea act. Performanța puternică a lui Tony Todd în rolul lui Venom este îmbunătățită și mai mult de 3D Audio de pe PS5, oferind scenei o senzație imprevizibilă și neliniștitoare.
Orice pot face doi păianjeni, o vor face.
A devenit o banalitate să declari că titlurile Insomniac „te fac să te simți cu adevărat ca Spider-Man”, dar acest lucru este foarte exact. Cu mecanica de balansare bazată pe momentum, care se simte strânsă, netedă și precisă, precum și cu lupta corp la corp remarcabil de captivantă, care s-a ferit să fie o imitație a lui Batman: Arkham, concentrându-se pe lovituri perpetue de la sol la aer și înapoi, lovituri cu piciorul și explozii de pânză, Insomniac a reușit să creeze simulatorul ideal de Spider-Man.
Deci, ce se poate face pentru a face fundația și mai puternică? Soluția a fost dezvăluită pe coperta cărții inițiale de benzi desenate Spider-Man, Amazing Fantasy #15. Aceasta a fost văzută și în diverse alte povești. În Marvel’s Spider-Man 2, aripile de pânză servesc ca o mare completare, nu numai ca o amintire încântătoare, ci și ca cea mai impresionantă inovație.
Imaginea îl înfățișează pe Miles Morales plutind prin aer în Marvel’s Spider Man 2.
Atunci când joci ca oricare dintre Spider-Man, poți apăsa triunghiul pentru a-ți întinde brațele și a activa modul de alunecare. Folosind stick-ul analogic, puteți controla coborârea lui Spider-Man și puteți obține mai multă verticalitate. M-am trezit zburând printre clădiri, pe sub poduri și peste parcuri cu un zâmbet imens pe față. Aceste aripi sunt deosebit de utile în Queens și Brooklyn, care sunt cele două noi cartiere adăugate de Insomniac. Queens este orașul natal al lui Peter, în timp ce Brooklyn este locul unde se află școala lui Miles.
Cartierele din afara Manhattan-ului oferă o varietate de misiuni care se bazează pe trăsăturile individuale ale personajelor. În plus, zona este mai puțin metropolitană decât orașul, așa că necesită o abordare diferită pentru a se deplasa. Profitând de curenții de vânt din apropierea podurilor și a altor structuri, jucătorii își pot folosi aripile de pânză pentru a aluneca și a se legăna prin oraș. Această combinație de legănare și planare nu este doar eficientă, ci și distractivă.
Utilizarea mea preferată a feedback-ului haptic DualSense este în aripile web, deoarece controlerul oferă cantitatea potrivită de vibrații ca răspuns la rezistența vântului. Aceasta face ușor de imaginat emoția și abandonul de a plonja aproape de sol și apoi de a decola din nou, zburând printre mașini. Pentru a obține cea mai bună experiență atunci când jucați în aceste momente de mare viteză, ar trebui folosit Performance Mode pentru a obține o fluiditate de 60fps, deoarece imaginile încă arată foarte bine chiar și cu o rezoluție mai mică.
În cele mai recente jocuri Spider-Man, întinderea pânzei este mai extinsă ca niciodată. Legănatul poate fi făcut acum într-o buclă de 360 de grade sau poți chiar să faci o legare de colț pentru a te legăna rapid în jurul unei clădiri, asemănător unei scene din filmul The Amazing Spider-Man 2. Peter și Miles pot, de asemenea, să se lanseze cu praștia pentru a câștiga distanță și viteză de la sol sau de pe acoperișurile special marcate. În plus, Miles Morales a adus un nou sistem Air Tricks, permițându-i lui Peter să facă trucuri noi și pline de umor, cum ar fi să se întoarcă cu fața la cameră și să rezolve un cub Rubik în timp ce cade. Acest sistem de învârtire a pânzei este unul dintre cele mai bune din jocuri, prin fluiditatea, capacitatea de reacție și libertatea sa.
O cantitate respectabilă de schimbări au fost făcute în ceea ce privește lupta. Deși sentimentul general rămâne același, acțiunea are acum o senzație mult mai diversă și mai vibrantă datorită noului sistem de abilități. Peter și Miles pot folosi acum mișcări distincte care sunt conectate la butonul L1 și la butoanele feței, ceea ce le îmbunătățește abilitățile individuale. De exemplu, Peter poate profita de costumul său de simbiot, lansând obiecte asemănătoare unor tentacule pentru a lovi și lipi inamicii de diverse suprafețe, sau poate apuca mai mulți inamici deodată și îi poate trânti la pământ. Miles, pe de altă parte, are acces la atacuri electrice asemănătoare cu cele ale lui Venom, care se concentrează pe conectarea energiei între inamici, cum ar fi un impuls asemănător cu Force Lightning sau o săritură asemănătoare cu cea a unui leu, care va șoca o țintă și o va trimite în zbor.
O ilustrație a unei scene de luptă între Spider-Man și niște simbioți este prezentată în această imagine. Imaginea evidențiază lupta intensă dintre erou și creaturi.
Efectuând lovituri regulate în luptă corp la corp, puterile tale speciale vor fi reîncărcate, ceea ce le face atât utile – mai ales când le îmbunătățești prin arborele de abilități personale și comune ale personajului – cât și echilibrate. În același timp, va trebui să vă confruntați și cu un nou tip de atac care nu poate fi blocat. Pentru a contracara acest lucru, a fost creat un sistem de paradă, permițându-vă să vă feriți de ele dacă vă sincronizați corect. Fereastra pentru acest lucru este destul de îngăduitoare, iar mie personal mi-a plăcut cum îi oprește pe jucători să folosească în mod nechibzuit funcția de eschivare și îi recompensează pe cei care fac parry la momentul perfect, prin eșalonarea inamicului.
Sistemul de paradă este potrivit în raport cu bătăliile, care se simt mai dificile, chiar și în modul Normal, datorită accentului pus pe inamici. Insomniac a plasat adversarii în mod inteligent în jurul arenei de luptă, oferindu-le locuri pentru a sta în vârful acoperișurilor, stâlpilor și altor obiecte, testând conștiința, viteza și agilitatea jucătorului.
Gama de adversari din Marvel’s Spider-Man 2 este mult superioară celei din episoadele anterioare. Pe lângă clasicii luptători și adversari de corp la corp, există creaturi robotice care se pot ridica în aer, te pot imobiliza la sol sau chiar îți pot împiedica abilitățile, precum și răufăcători care aruncă flăcări, mini-șefi cu ciocane imense și scuturi și alți inamici pe care nu îi voi menționa aici. Marvel’s Spider-Man 2 menține acțiunea proaspătă prin introducerea continuă de amenințări noi și variate.
Imaginea prezentată este din Marvel’s Spider-Man 2 Miles hunters.
Luptele cu șefii și piesele de decor prezentate în Marvel’s Spider-Man 2 sunt unele dintre cele mai impresionante care au fost văzute vreodată, profitând de puterea crescută a PS5 pentru a aduce aceste secvențe la viață fără timpi de încărcare sau evenimente quick-time. Jucătorii au control total asupra personajului lor în timp ce se luptă cu adversari puternici, precum Lizard sau Venom. Scenele în care Miles se balansează frenetic în jurul unui inamic uriaș, în timp ce Peter se grăbește să urce pe o structură prăbușită, înconjurat de hoarde de inamici, sunt toate la o scară care îți taie respirația. Pe tot parcursul jocului, aceste secvențe uimitoare rămân în mod constant uimitoare.
Cred că elementele de furtișag din Marvel ‘s Spider-Man 2 ar fi putut fi îmbunătățite. Primul joc a avut o bază bună, dar adăugările din Miles Morales, cum ar fi camuflajul și doborârea pereților, i-au dat mai mult angajament. Noua caracteristică webline ar fi putut schimba jocul, dar a fost prea puternică, deoarece nu existau alte provocări. Misiunile stealth ale lui MJ au fost, de asemenea, aduse înapoi, care au fost mai bune decât înainte, dar încă se simțeau forțate. Excepție face o secțiune care arată cât de intimidant poate fi Peter în simbiot, din perspectiva lui MJ.
Un cartier care este și mai primitor
În imagine, Miles din Marvel’s Spider-Man 2 este surprins în timp ce sare peste un peisaj urban.
Narațiunea principală din Marvel’s Spider-Man 2 este despre cei care protejează New York-ul la scară largă, în timp ce conținutul secundar este un tribut adus celor care sunt pe teren. De exemplu, există un coleg de școală al lui Miles care mobilizează publicul cu o sugestie pentru balul de absolvire. Există, de asemenea, un bătrân dispărut care este apreciat de nepotul său și un fotograf în devenire care aduce aminte de propriile începuturi umile ale lui Peter. Chiar și Howard, bărbatul în vârstă care l-a pus pe Peter să facă comisioane obositoare în primul joc, are parte de o călătorie încărcată de emoție. Pe măsură ce jucătorii explorează numeroasele misiuni secundare din Marvel’s Spider-Man 2, Insomniac dă o față New York-ului lui Spider-Man într-o manieră pe care puține alte povești au făcut-o, oferind o motivație solidă pentru a le termina, dincolo de câștigarea de experiență și de costume noi. (Există peste 60 de costume alternative pentru Peter și Miles extrase din diverse surse de benzi desenate, filme și televiziune).
Peter are o misiune secundară care îl face să investigheze un cult al sfârșitului lumii cu un companion neașteptat. În timp ce călătoream prin oraș încercând să opresc următorul atac al bandei, mă așteptam să apară un vechi dușman al lui Spider-Man, dar în schimb am găsit un alt inamic legendar. Pe de altă parte, unul dintre cele mai bune lucruri despre misiunile lui Miles este că îl implică pe acesta să lucreze cu Rio pentru a recupera echipamentul muzical furat de la liceul său. Aceasta este o modalitate eficientă de a explora legătura bună a lui Miles cu mama sa, precum și pasiunea sa pentru muzică. Ca o completare plăcută, această misiune chiar aduce un omagiu afro-americanilor care au fost primii în industria muzicală, întărind ideea principală că toată lumea – supereroi sau nu – poate face diferența.
În imaginea de mai jos este o lucrare inspirată de Marvel’s Spider-Man 2, situată în Harlem.
Continuarea lui Marvel’s Spider-Man aduce o mult dorită creștere a varietății prin introducerea mai multor facțiuni inamice care se vor ciocni uneori între ele. În plus, oamenii-păianjen pot chiar să facă echipă și să împărtășească câteva glume plăcute și chiar să se lovească cu pumnul și să se îmbrățișeze după fiecare luptă, ceea ce exprimă și mai mult legătura lor de frați. În plus, SSD-ul de pe PS5 permite o schimbare uimitor de rapidă a personajelor și o deplasare rapidă în lumea deschisă.
În ciuda calității îmbunătățite a diverselor misiuni secundare și a crimelor aleatorii, structura open-world a jocului pare încă depășită. Misiunile secundare pot fi monotone și plictisitoare, cum ar fi sarcina de a elimina trei ascunzători ale lui Kraven pentru a o dezvălui pe a patra sau de a completa zece provocări ale lui Mysterio înainte de a debloca misiunea sa finală. Acest lucru este evidențiat mai ales în comparație cu lansări precum Tears of the Kingdom și Baldur ‘s Gate 3. Cu toate acestea, Insomniac face tot posibilul să insufle o nouă viață în acest cadru rigid cu surprize precum istoria familiei Kraven și aventurile de afaceri ale lui Mysterio de după închisoare. Cu toate acestea, ar fi fost mai bine dacă o parte din conținutul opțional ar fi avut o abordare mai puțin formulaică.
Sursa poze si informatii: https://mobilesyrup.com/2023/10/16/marvels-spider-man-2-ps5-review/
Dacă deții un MacBook și dorești să îți extinzi spațiul de lucru prin conectarea unui monitor extern, ai venit în locul potrivit. În acest articol, vei învăța cum să conectezi MacBook-ul la un monitor și vei primi sfaturi utile pentru alegerea unui monitor potrivit. Așadar, hai să începem!
Verifică porturile disponibile pe MacBook și monitor
Pentru a putea conecta un monitor la MacBook, este important să verifici porturile disponibile pe ambele dispozitive. Majoritatea MacBook-urilor moderne au porturi USB-C, care pot fi utilizate pentru a conecta diverse accesorii, inclusiv un monitor extern. De asemenea, MacBook-urile mai performante, precum modelele MacBook Pro de 14 și 16 inch, sau dispozitivele desktop precum Mac mini, Mac Studio și Mac Pro, sunt echipate și cu un port HDMI, care poate fi o opțiune excelentă pentru conectarea unui monitor.
În ceea ce privește monitoarele, majoritatea modelelor moderne vor avea porturi HDMI pentru intrare video. Există și monitoare care dispun de porturi DisplayPort și USB-C, dar acestea sunt mai puțin comune decât porturile HDMI. Monitoarele mai vechi pot folosi porturi DVI sau VGA. Dacă nu ai încă un monitor, recomandăm să achiziționezi unul care să dispună de aceleași porturi ca și MacBook-ul tău, astfel încât să simplifici procesul de conectare și să reduci numărul de cabluri și adaptoare necesare.
Achiziționează cablurile și adaptoarele potrivite
După ce ai identificat porturile disponibile pe MacBook și monitor, următorul pas este să achiziționezi cablurile și adaptoarele potrivite pentru a realiza conexiunea. În unele cazuri, este suficient să achiziționezi un singur cablu. În altele, va trebui să investești în adaptoare care să îți permită să conectezi un cablu la două porturi diferite.
Dacă MacBook-ul tău nu dispune de un port HDMI, vei avea nevoie în mod probabil de un adaptor HDMI către USB-C. Din fericire, astfel de adaptoare sunt destul de comune și pot fi achiziționate din Apple Store sau de la alți retaileri terți. Asigură-te că iei în considerare lungimea cablurilor înainte de a le achiziționa. În general, este mai bine să optezi pentru cabluri mai lungi, astfel încât să ai posibilitatea de a muta echipamentele pe birou sau masă cu ușurință. De asemenea, cablurile mai lungi îți permit să rearanjezi lucrurile atunci când este necesar. Este mult mai ușor să ascunzi cablurile lungi decât să lucrezi cu cabluri prea scurte pentru a conecta două dispozitive în mod confortabil. Cablurile scurte se pot deconecta cu ușurință, în timp ce cele lungi nu prezintă această problemă!
Conectează totul și ajustează setările
După ce ai identificat porturile disponibile și ai achiziționat cablurile și adaptoarele necesare, următorul pas este să conectezi cablurile și să începi să utilizezi monitorul cu MacBook-ul. În primul rând, asigură-te că monitorul are cablul de alimentare conectat și este pornit. Apoi, conectează cablul la monitor și MacBook. În cazul unui MacBook sau iMac, monitorul extern va continua afișarea ecranului încorporat. În funcție de poziționarea monitorului în raport cu laptopul – în dreapta, în stânga sau chiar deasupra sau dedesubtul acestuia – va trebui să ajustezi setările pentru a reflecta această configurație. Pentru a face acest lucru, accesează Preferințe de sistem > Ecrane. Aici vei vedea afișat ecranul încorporat al MacBook-ului și monitorul extern ca două file separate. Poți ajusta luminozitatea, profilul de culoare și rezoluția monitorului extern. De asemenea, poți seta orientarea și rata de reîmprospătare a monitorului și poți ajusta dimensiunea textului afișat pe ecranul încorporat al MacBook-ului. Pentru a schimba aranjamentul ecranului încorporat și a monitorului extern, apasă butonul Aranjează de sub previzualizările ecranelor. Apoi, trage și plasează cele două pătrate reprezentând ecranul MacBook-ului și monitorul extern astfel încât să fie poziționate la fel ca în realitate. Când ecranele sunt poziționate corect, apasă Gata. În fereastra de aranjament a ecranelor, poți observa că unul dintre ecrane are o bară albă în partea de sus, în timp ce celălalt nu. Această bară determină care ecran este considerat „ecranul principal”, adică cel care afișează Dock-ul și notificările în timpul utilizării MacBook-ului. Pentru a schimba ecranul principal, trage și plasează bara albă pe ecranul pe care dorești să îl setezi ca „ecran principal”. De asemenea, poți schimba ecranul principal din fereastra „Ecrane”. Sub fila Ecran încorporat, apasă meniul derulant Utilizare ca și selectează Ecran principal sau Ecran extins. Poți selecta, de asemenea, opțiunea Oglindă pentru \[Numele monitorului extern\], dar aceasta va face ca monitorul extern să afișeze o copie exactă a ecranului MacBook-ului, în loc să funcționeze ca o extensie a acestuia. Este deosebit de util să folosești funcția de oglindire a ecranului atunci când conectezi MacBook-ul la un televizor sau la un proiector și ții o prezentare. Cu toate acestea, în cazul utilizării unui monitor de calculator, este mai bine să îl setezi ca ecran principal sau ecran extins, pentru a beneficia de un spațiu de lucru mai mare.
Cum să rezolvi problemele cu monitorul extern
În cazul în care monitorul extern nu se afișează sau afișează mesajul „no connection detected” (nu se detectează conexiunea), există câteva lucruri pe care le poți verifica. În primul rând, asigură-te că cablurile sunt bine conectate la porturile respective. Dacă sunt conectate corect și problema persistă, încearcă să le deconectezi și să le reconectezi. Poți încerca și să conectezi cablurile în alte porturi, dacă dispozitivele respective dispun de mai multe porturi de același tip. Dacă monitorul continuă să nu se conecteze, încearcă să folosești un alt cablu pentru a realiza conexiunea. De asemenea, verifică dacă monitorul are butonul de pornire apăsat sau dacă există butoane care să mărească luminozitatea acestuia. În cazul în care problema persistă, poți încerca să deconectezi cablul de alimentare al monitorului și să îl reconectezi. Dacă ai posibilitatea, încearcă să testezi monitorul cu un alt laptop sau calculator pentru a te asigura că acesta funcționează corect.
Sonda Voyager 2, în timp ce călătorește prin spațiul interstelar, se află acum la o distanță impresionantă de 12 miliarde de mile de Terra. În cei aproape 50 de ani de când a fost lansată, a oferit o perspectivă asupra universului pe care puțini dintre noi o vor cunoaște. Pentru a-i asigura funcționalitatea pe termen lung, NASA a implementat recent o actualizare esențială a software-ului sondei.
Transmisia acestei actualizări, care a durat aproape 18 ore, are scopul de a preveni o situație similară cu cea întâlnită de sonda suroră, Voyager 1, în 2022. Atunci, NASA a identificat neconcordanțe în citirile AACS (sistemul de atitudine articulară și de control) ale Voyager 1, generând temeri că sonda ar fi fost pierdută.
Deși Voyager 1 nu a avut complicații de lungă durată datorită acelei situații, NASA a dorit să se asigure că Voyager 2 nu va întâmpina aceeași problemă. Așadar, actualizarea software primită de Voyager 2 funcționează ca o măsură preventivă, menită să asigure performanța sondei în viitoarele sale misiuni.
Dat fiind că sonda se află la o asemenea distanță, informațiile pe care le transmite înapoi sunt de o valoare inestimabilă. Înainte de a activa această actualizare, specialiștii NASA vor verifica memoria AACS a sondei pentru a se asigura că totul este pregătit. Dacă totul se prezintă în regulă, actualizarea va fi lansată pe 28 octombrie.
În contextul în care contactul cu Voyager 2 a fost întrerupt temporar la începutul anului, această actualizare este așteptată cu nerăbdare și cu o oarecare anxietate de comunitatea științifică.
Planul NASA este de a utiliza Voyager 2 ca un model pentru această actualizare. Dacă totul merge conform așteptărilor, aceeași actualizare va fi transmisă și către Voyager 1, care este în prezent la o distanță de peste 15 miliarde de mile de Pământ, ceea ce face datele sale chiar mai prețioase.
NASA a indicat de asemenea intenția de a permite ambelor sonde să efectueze rotații suplimentare înainte de realiniere, pentru a reduce acumularea de reziduuri în sistemele lor de propulsie. Cu această nouă actualizare, se așteaptă ca ambele sonde să rămână operaționale pentru mai mulți ani, înainte ca existența unor probleme potențiale să devină o preocupare reală pentru agenție.
Mulți utilizatori globali se bazează în continuare pe telefoane vechi. Cu toate acestea, începând cu 24 octombrie, suportul oficial pentru anumite sisteme de operare a încetat din partea unui messenger cunoscut.
Pe 24 octombrie, WhatsApp a început să excludă unele dispozitive vechi. Mai exact, aplicația nu va mai beneficia de actualizări pe telefoanele care au Android 5, 4 sau versiuni anterioare. Conform noilor directive, WhatsApp va fi actualizat doar pe dispozitive cu Android 5.1 sau mai recent.
În ceea ce privește dispozitivele Apple, începând cu aceeași dată, WhatsApp suportă doar iPhone-urile cu iOS 13 sau mai nou. Versiunile anterioare, cum ar fi iOS 12, nu mai sunt acceptate. Acest lucru va avea un impact asupra posesorilor de dispozitive mai vechi care nu pot fi actualizate la cele mai recente versiuni OS. Printre dispozitivele afectate se numără:
iPhone: iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus.
Android: Samsung Galaxy Note2, S2, Nexus, Tab 10.1, HTC One, Desire HD, Sensation, LG Optimus 2X și G Pro, Nexus 7, Sony Xperia z, S2 și Ericsson Xperia Arc3, Motorola Xoom și Droid Razr.
Dacă ai identificat dispozitivul tău pe listă, este posibil să ai nevoie de un upgrade pentru a continua să utilizezi WhatsApp. Pentru a determina versiunea OS a telefonului tău, pe Android, navighează la Setări > Despre telefon > Informații software. Pe iOS, vei găsi aceste date în Setări > General > Despre.
Reprezentanții WhatsApp au menționat: „Anual, identificăm dispozitivele și software-urile cu un număr redus de utilizatori ca fiind depășite. Acestea s-ar putea să nu beneficieze de ultimele măsuri de securitate sau de funcțiile necesare pentru a folosi WhatsApp.”
Este important să notăm că, chiar dacă suportul încetează, aplicația va funcționa în continuare pe dispozitivele respective, dar utilizarea ei s-ar putea să nu mai fie la fel de sigură.
Lansarea era programată pentru 24 octombrie, dar s-a reportat datorită lansării cipurilor M3 în aceeași lună.
Ce s-a schimbat:
Problema care cauza persistența imaginilor pe ecran a fost corectată;
Tastatura răspunde mai rapid; în trecut erau plângeri legate de viteză redusă la tastare;
S-a corectat o defecțiune care ștergea contactele;
A fost remediată o situație în care iPhone-ul se restarta singur pe timp de noapte;
S-a ajustat o problemă legată de resetarea setărilor de confidențialitate la Locații atunci când sincronizezi sau conectezi Apple Watch.
Funcții adăugate:
AirDrop permite acum transferul de date la distanță folosind conexiunea mobilă.
Posesorii de iPhone 14 Pro și 15 Pro pot modifica durata până la activarea modului Standby.
Unele tonuri de apel adăugate în iOS 17 au fost retrase datorită feedbackului privind volumul scăzut.
E posibil să alegi un album foto pentru a fi folosit ca tapet; imaginile se vor rota aleatoriu. Înainte, puteai alege doar tapet din categorii precum „Portrete”, „Peisaje”, „Metropole” etc.
Widget-uri noi pentru Apple Music au fost introduse. Există o secțiune „Preferate” unde melodii pot fi marcate cu „stea” pentru optimizarea sugestiilor. De asemenea, există și sugestii pentru melodii asemănătoare.
Cum să instalezi iOS 17.1? Mergi la Setări pe iPhone > General > Actualizare software. Apasă pe Actualizare acum. Înainte de a face aceasta, asigură-te că iPhone-ul este încărcat, dezactivează orice VPN, asigură-te că ai suficient spațiu disponibil și că ești conectat la o rețea Wi-Fi stabilă.
Dacă vizionarea reclamelor pe YouTube te deranjează, ai la dispoziție o soluție eficientă: o extensie pentru browser care blochează reclamele sponsorizate de pe platformă. Aceste reclame, introduse de creatorii de conținut în videoclipurile lor, pot fi evitate cu ușurință folosind SponsorBlock, o extensie open-source disponibilă pe majoritatea browserelor. Acest articol îți va prezenta cum funcționează și cum poți instala această extensie pentru a te bucura de vizionarea conținutului preferat pe YouTube, fără întreruperi publicitare.
Ce sunt reclamele sponsorizate?
Reclamele sponsorizate sunt segmente dintr-un videoclip în care creatorul de conținut promovează un anumit produs sau serviciu. Acestea reprezintă o modalitate prin care creatorii de conținut își monetizează canalele de pe YouTube. Spre deosebire de reclamele obișnuite, pe care Google le afișează înainte și în timpul vizionării unui videoclip, reclamele sponsorizate sunt integrate în conținutul video în sine.
Cum funcționează SponsorBlock?
SponsorBlock este o extensie pentru browser care blochează automat segmentele de reclame sponsorizate din videoclipurile de pe YouTube. Aceasta funcționează pe majoritatea browserelor, inclusiv Chrome, Safari, Mozilla și Edge.
Extensia se bazează pe informații crowdsourced, adică utilizatorii YouTube trimit segmente de videoclip în care se promovează un produs sau serviciu. Aceste segmente sunt adăugate într-o bază de date și pot fi accesate de către alți utilizatori care au instalat extensia.
Conform informațiilor furnizate de SponsorBlock, până în prezent utilizatorii au trimis peste 15 milioane de segmente de videoclip, economisind astfel peste 1885 de ani și 16.23 de zile de vizionare a reclamelor sponsorizate.
Cum instalezi și utilizezi SponsorBlock?
Pasul 1: Instalarea extensiei
Pentru a instala SponsorBlock, urmează acești pași:
Deschide browserul și accesează magazinul oficial de extensii (Chrome Web Store, Mozilla Add-ons, etc.).
Caută extensia SponsorBlock.
Apasă pe butonul „Instalare” sau „Adăugare în browser”, în funcție de browserul tău.
Extensia va fi instalată automat și va apărea un pictogramă în bara de instrumente a browserului tău.
Nu uita să restartezi browser-ul.
Pasul 2: Utilizarea extensiei
După ce ai instalat extensia, poți să o utilizezi în felul următor:
Accesează YouTube și caută videoclipul pe care dorești să-l vizualizezi.
În timp ce videoclipul rulează, vei observa că segmentele de reclame sponsorizate vor fi marcate cu o culoare verde.
Extensia va trece automat peste aceste segmente, însă poți să sari și manual la sfârșitul lor dacă dorești.
Dacă dorești să personalizezi setările extensiei, poți dezactiva trecerea automată peste segmentele de reclame sau poți adăuga alte secțiuni ale videoclipului pe care dorești să le eviți.
Pasul 3: Contribuirea la dezvoltarea extensiei
SponsorBlock îți oferă posibilitatea de a contribui la dezvoltarea extensiei prin adăugarea de segmente de videoclip care nu au fost încă identificate ca fiind reclame sponsorizate. Astfel, poți ajuta și alți utilizatori să se bucure de o experiență fără reclame pe YouTube.