Rețeaua neuronală a reușit să joace fără a fi antrenată în prealabil, însă modelul AI nu poate explica acțiunile sale.
Angajatul Microsoft și cercetătorul de la Universitatea York, Adrian de Winter, au demonstrat că rețeaua neuronală GPT-4 poate juca clasicul joc shooter DOOM fără a fi pregătită în prealabil. Pentru a permite rețelei neuronale să joace, s-a folosit interfața GPT-4V, care permite AI-ului să proceseze imagini și să interacționeze cu informațiile primite. De Winter a explicat că GPT-4V capturează ecranul motorului de joc și creează apoi descrieri structurale ale stării jocului. Pe baza acestor date vizuale și a acțiunilor anterioare, rețeaua neuronală ia decizii.
GPT-4 a fost capabilă să navigheze prin niveluri, să deschidă uși și să lupte cu inamicii. Cu toate acestea, există anumite limitări. De exemplu, când monștrii ies din câmpul vizual al ecranului, AI-ul uită de ei, ceea ce permite inamicilor să atace personajul principal din lateral sau din spate. Indicațiile pentru rețeaua neuronală în caz de avarie, când inamicul nu este vizibil, nu sunt foarte utile.
De Winter a observat că GPT-4 joacă la un nivel începător și nu își poate explica corect acțiunile. Când rețeaua neuronală a fost întrebată de ce a luat o anumită decizie corectă în timpul jocului, rezultatele au fost eronate. Cercetătorul este îngrijorat de cât de simplu a fost procesul de configurare a rețelei neuronale pentru a juca DOOM. De Winter subliniază importanța de a lua în considerare consecințele utilizării greșite a modelelor AI în astfel de contexte.