Marvel’s Spider-Man 2 este cel mai bun joc de supereroi creat vreodată

La finalul filmului Spider-Man 2 al lui Sam Raimi, mătușa May îi ține lui Peter un discurs de încurajare inspirat. „Toată lumea posedă un erou înăuntrul ei”, afirmă ea, referindu-se la natura eroică a Omului-Păianjen și la influența acestuia asupra copiilor mici. Ea continuă spunând: „…chiar dacă uneori trebuie să rămânem fermi și să ne sacrificăm dorințele și ambițiile”.

Pentru Peter, filmul a fost o motivație pentru a redeveni Spider-Man și pentru a salva ziua, un concept încorporat în Marvel’s Spider-Man 2. al Insomniac’s. Această continuare s-a bazat pe predecesorii săi din 2018 și 2020 pentru a sublinia ideea de eroism cotidian pentru Spider-Man mai mult ca niciodată.

Toată lumea, de la un duo de eroi învingători ai pânzei la un individ entuziast motivat de aventurile lui Peter Parker sau de la un îngrijitor bătrân al păsărilor la un pictor fără auz din Harlem, toți au potențialul de a avea un impact.

Marvel’s Spider-Man 2 are o temă de bază puternică, care este evidențiată prin narațiunea sa extraordinară, jocul remarcabil și misiunile secundare fantastice. Acest titlu iese cu ușurință în evidență printre celelalte jocuri lansate în acest an, grație muncii celor de la Insomniac.

Îndeplinirea unor obiective mai înalte – în colaborare

De-a lungul anilor, am văzut multe povești cu diferiți Spider-Men, de la finalul în două părți al lui Spider-Man: The Animated Series și benzile desenate Clone Saga din anii 1990, până la vremurile mai moderne cu crossover-ul de benzi desenate Spider-Verse, două filme de animație Spider-Verse și Spider-Man: No Way Home. Chiar și lumea jocurilor video are propriul exemplu: subestimatul Spider-Man: Shattered Dimensions din 2010, care includea patru diferiți vânători de pânze în niveluri separate.

În general, poveștile cu Spider-Man tind să se concentreze pe un singur personaj principal. Cu toate acestea, Marvel’s Spider-Man 2 este o experiență unică, deoarece este primul joc care are doi protagoniști principali: Peter Parker (Yuri Lowenthal) și Miles Morales (Nadji Jeter). Este o întreprindere ambițioasă să incluzi doi protagoniști într-un joc open-world extins, însă Insomniac Games a făcut o treabă admirabilă în ceea ce privește ritmul misiunilor între cele două personaje și chiar a permis jucătorilor să îi controleze pe amândoi simultan.


Acesta este al doilea episod din Marvel’s Spider-Man cu Peter și Miles ca personaje principale.

La nouă luni după evenimentele din Miles MoralesMarvel’s Spider-Man 2 îi găsește pe Peter și Miles încercând să înceapă noi capitole în viața lor. Peter este îndurerat de moartea mătușii sale May și trebuie să muncească pentru a-i plăti ipoteca, precum și să încerce să o convingă pe MJ (Laura Bailey) să se mute cu el, care are propriile probleme cu Daily Bugle. Miles se confruntă cu decesul tatălui său, învață pentru examenele de admitere la facultate, precum și o ajută pe mama sa singură, Rio (Jacqueline Pinol). Acestea sunt genul de probleme din viața reală care îl fac pe Spider-Man atât de ușor de înțeles, iar Insomniac a rezervat, în mod admirabil, mult timp pentru a investiga efectele pe care aceste probleme le au asupra eroilor noștri și a familiilor lor.

Odată ce Kraven Vânătorul (Jim Pirri) ajunge în New York City, situația nu face decât să se deterioreze, deoarece el eliberează alți răufăcători cu scopul de a-l distruge pe Spider-Man. În acest timp, prietenul din copilărie al lui Peter, Harry (Graham Phillips), se confruntă cu o boală fatală care este tratată cu ajutorul binecunoscutului simbiot negru. Acest simbiot este în cele din urmă legat de Peter, conducându-l spre un mod de gândire mai întunecat și mai violent care îi pune în pericol pe Miles, MJ și pe alții. Această cale îl aduce în cele din urmă pe faimosul răufăcător Venom.

Conceptul de saga simbiotului a fost explorat de multe ori înainte, însă interpretarea poveștii de către Insomniac are o semnificație mai profundă atunci când este luată în contextul evenimentelor din primul joc. Suferințele lui Peter din cauza pierderii mătușii May, combinate cu pierderea credinței în mentorul său, Otto Octavius, sunt accentuate de riscul de a-și pierde prietenul iubit, ceea ce face ca emoțiile sale intense de furie, amărăciune și dezolare să fie mai ușor de înțeles. Acest lucru, la rândul său, are rolul de a sublinia noțiunea de eroism – faptul că nimeni nu este perfect și că toți facem greșeli. Aceasta este esența poveștii cu simbiotul; faptul că până și cineva atât de plin de compasiune ca Peter poate avea o latură mai întunecată și poate acționa împotriva celor pe care îi iubește, însă, în cele din urmă, el triumfă, iar acest lucru este incredibil de inspirat.

O reprezentare a lui Spider-Man de la Marvel, Peter Parker, apare în această imagine purtând un simbiot.

Succesul acestei narațiuni poate fi atribuit faptului că spectatorii nu se identifică doar cu interpretarea abilă a lui Peter, ci și cu celelalte personaje. MJ face tot posibilul să ajungă la un public larg cu jurnalismul ei etic, chiar și atunci când se luptă cu J. Jonah Jameson, iar Rio lasă deoparte durerea personală pentru a fi un stâlp de putere pentru fiul ei și Harlem. Gentilul Ganke este mereu gata să le ofere lui Miles și Peter asistență tehnică în lupta lor împotriva criminalității.

Personajul Harry Osborn iese în evidență în special. Insomniac nu se grăbește să construiască relația dintre Peter și Harry, în loc să se grăbească să ne ofere un Spider-Man simbiot. Harry înființează Fundația Emily-May, ca un omagiu adus lui și regretatei mame a lui Peter. Acest lucru face ca motivația lui să fie mai simpatică decât în alte versiuni. Jocul ne arată, de asemenea, legătura puternică dintre Peter și Harry. Una dintre cele mai bune părți ale jocului este o secvență fără luptă, în timpul căreia Peter, MJ și Harry se plimbă prin Coney Island, jucând jocuri de carnaval și urcând pe roller coasters. Această versiune a lui Harry este preferata mea, în afara benzilor desenate.

Diferențiindu-se de alte interpretări ale sagăi simbiotului, Marvel’s Spider-Man 2 îl are pe Miles, a cărui relație cu Peter este deopotrivă atașantă și lămuritoare. Prin el, Peter poate învăța și crește, iar Miles are și el propria sa călătorie. Jocul este, în esență, despre Miles descoperind ce înseamnă să fii erou, cu un arc de poveste provocator care îl implică pe ucigașul tatălui său, Mr. Negative. În plus, el se străduiește să gestioneze responsabilitățile sale de luptă împotriva crimei cu legătura sa cu mama sa, relația sa cu Hailey, artista surdă din Miles Morales, și planurile sale viitoare pentru facultate. Per total, Marvel’s Spider-Man 2 este o poveste emoționantă și emoționantă despre maturizarea lui Miles.

Această imagine prezintă Marvel’s Spider-Man 2 cu Miles și Chopper.

În ciuda timpului limitat petrecut de Kraven pe ecran, el reușește să fie o prezență puternică pe tot parcursul jocului. Relațiile dintre personaje oferă o mulțime de dramatism pentru a compensa acest lucru. Dar conflictul personal al lui Venom cu Spider-Men este cel care iese cu adevărat în evidență în cel de-al treilea act. Performanța puternică a lui Tony Todd în rolul lui Venom este îmbunătățită și mai mult de 3D Audio de pe PS5, oferind scenei o senzație imprevizibilă și neliniștitoare.

Orice pot face doi păianjeni, o vor face.

A devenit o banalitate să declari că titlurile Insomniac „te fac să te simți cu adevărat ca Spider-Man”, dar acest lucru este foarte exact. Cu mecanica de balansare bazată pe momentum, care se simte strânsă, netedă și precisă, precum și cu lupta corp la corp remarcabil de captivantă, care s-a ferit să fie o imitație a lui Batman: Arkham, concentrându-se pe lovituri perpetue de la sol la aer și înapoi, lovituri cu piciorul și explozii de pânză, Insomniac a reușit să creeze simulatorul ideal de Spider-Man.

Deci, ce se poate face pentru a face fundația și mai puternică? Soluția a fost dezvăluită pe coperta cărții inițiale de benzi desenate Spider-Man, Amazing Fantasy #15. Aceasta a fost văzută și în diverse alte povești. În Marvel’s Spider-Man 2, aripile de pânză servesc ca o mare completare, nu numai ca o amintire încântătoare, ci și ca cea mai impresionantă inovație.

Imaginea îl înfățișează pe Miles Morales plutind prin aer în Marvel’s Spider Man 2.

Atunci când joci ca oricare dintre Spider-Man, poți apăsa triunghiul pentru a-ți întinde brațele și a activa modul de alunecare. Folosind stick-ul analogic, puteți controla coborârea lui Spider-Man și puteți obține mai multă verticalitate. M-am trezit zburând printre clădiri, pe sub poduri și peste parcuri cu un zâmbet imens pe față. Aceste aripi sunt deosebit de utile în Queens și Brooklyn, care sunt cele două noi cartiere adăugate de Insomniac. Queens este orașul natal al lui Peter, în timp ce Brooklyn este locul unde se află școala lui Miles.

Cartierele din afara Manhattan-ului oferă o varietate de misiuni care se bazează pe trăsăturile individuale ale personajelor. În plus, zona este mai puțin metropolitană decât orașul, așa că necesită o abordare diferită pentru a se deplasa. Profitând de curenții de vânt din apropierea podurilor și a altor structuri, jucătorii își pot folosi aripile de pânză pentru a aluneca și a se legăna prin oraș. Această combinație de legănare și planare nu este doar eficientă, ci și distractivă.

Utilizarea mea preferată a feedback-ului haptic DualSense este în aripile web, deoarece controlerul oferă cantitatea potrivită de vibrații ca răspuns la rezistența vântului. Aceasta face ușor de imaginat emoția și abandonul de a plonja aproape de sol și apoi de a decola din nou, zburând printre mașini. Pentru a obține cea mai bună experiență atunci când jucați în aceste momente de mare viteză, ar trebui folosit Performance Mode pentru a obține o fluiditate de 60fps, deoarece imaginile încă arată foarte bine chiar și cu o rezoluție mai mică.

În cele mai recente jocuri Spider-Man, întinderea pânzei este mai extinsă ca niciodată. Legănatul poate fi făcut acum într-o buclă de 360 de grade sau poți chiar să faci o legare de colț pentru a te legăna rapid în jurul unei clădiri, asemănător unei scene din filmul The Amazing Spider-Man 2. Peter și Miles pot, de asemenea, să se lanseze cu praștia pentru a câștiga distanță și viteză de la sol sau de pe acoperișurile special marcate. În plus, Miles Morales a adus un nou sistem Air Tricks, permițându-i lui Peter să facă trucuri noi și pline de umor, cum ar fi să se întoarcă cu fața la cameră și să rezolve un cub Rubik în timp ce cade. Acest sistem de învârtire a pânzei este unul dintre cele mai bune din jocuri, prin fluiditatea, capacitatea de reacție și libertatea sa.

O cantitate respectabilă de schimbări au fost făcute în ceea ce privește lupta. Deși sentimentul general rămâne același, acțiunea are acum o senzație mult mai diversă și mai vibrantă datorită noului sistem de abilități. Peter și Miles pot folosi acum mișcări distincte care sunt conectate la butonul L1 și la butoanele feței, ceea ce le îmbunătățește abilitățile individuale. De exemplu, Peter poate profita de costumul său de simbiot, lansând obiecte asemănătoare unor tentacule pentru a lovi și lipi inamicii de diverse suprafețe, sau poate apuca mai mulți inamici deodată și îi poate trânti la pământ. Miles, pe de altă parte, are acces la atacuri electrice asemănătoare cu cele ale lui Venom, care se concentrează pe conectarea energiei între inamici, cum ar fi un impuls asemănător cu Force Lightning sau o săritură asemănătoare cu cea a unui leu, care va șoca o țintă și o va trimite în zbor.

O ilustrație a unei scene de luptă între Spider-Man și niște simbioți este prezentată în această imagine. Imaginea evidențiază lupta intensă dintre erou și creaturi.

Efectuând lovituri regulate în luptă corp la corp, puterile tale speciale vor fi reîncărcate, ceea ce le face atât utile – mai ales când le îmbunătățești prin arborele de abilități personale și comune ale personajului – cât și echilibrate. În același timp, va trebui să vă confruntați și cu un nou tip de atac care nu poate fi blocat. Pentru a contracara acest lucru, a fost creat un sistem de paradă, permițându-vă să vă feriți de ele dacă vă sincronizați corect. Fereastra pentru acest lucru este destul de îngăduitoare, iar mie personal mi-a plăcut cum îi oprește pe jucători să folosească în mod nechibzuit funcția de eschivare și îi recompensează pe cei care fac parry la momentul perfect, prin eșalonarea inamicului.

Sistemul de paradă este potrivit în raport cu bătăliile, care se simt mai dificile, chiar și în modul Normal, datorită accentului pus pe inamici. Insomniac a plasat adversarii în mod inteligent în jurul arenei de luptă, oferindu-le locuri pentru a sta în vârful acoperișurilor, stâlpilor și altor obiecte, testând conștiința, viteza și agilitatea jucătorului.

Gama de adversari din Marvel’s Spider-Man 2 este mult superioară celei din episoadele anterioare. Pe lângă clasicii luptători și adversari de corp la corp, există creaturi robotice care se pot ridica în aer, te pot imobiliza la sol sau chiar îți pot împiedica abilitățile, precum și răufăcători care aruncă flăcări, mini-șefi cu ciocane imense și scuturi și alți inamici pe care nu îi voi menționa aici. Marvel’s Spider-Man 2 menține acțiunea proaspătă prin introducerea continuă de amenințări noi și variate.

Imaginea prezentată este din Marvel’s Spider-Man 2 Miles hunters.

Luptele cu șefii și piesele de decor prezentate în Marvel’s Spider-Man 2 sunt unele dintre cele mai impresionante care au fost văzute vreodată, profitând de puterea crescută a PS5 pentru a aduce aceste secvențe la viață fără timpi de încărcare sau evenimente quick-time. Jucătorii au control total asupra personajului lor în timp ce se luptă cu adversari puternici, precum Lizard sau Venom. Scenele în care Miles se balansează frenetic în jurul unui inamic uriaș, în timp ce Peter se grăbește să urce pe o structură prăbușită, înconjurat de hoarde de inamici, sunt toate la o scară care îți taie respirația. Pe tot parcursul jocului, aceste secvențe uimitoare rămân în mod constant uimitoare.

Cred că elementele de furtișag din Marvel ‘s Spider-Man 2 ar fi putut fi îmbunătățite. Primul joc a avut o bază bună, dar adăugările din Miles Morales, cum ar fi camuflajul și doborârea pereților, i-au dat mai mult angajament. Noua caracteristică webline ar fi putut schimba jocul, dar a fost prea puternică, deoarece nu existau alte provocări. Misiunile stealth ale lui MJ au fost, de asemenea, aduse înapoi, care au fost mai bune decât înainte, dar încă se simțeau forțate. Excepție face o secțiune care arată cât de intimidant poate fi Peter în simbiot, din perspectiva lui MJ.

Un cartier care este și mai primitor

În imagine, Miles din Marvel’s Spider-Man 2 este surprins în timp ce sare peste un peisaj urban.

Narațiunea principală din Marvel’s Spider-Man 2 este despre cei care protejează New York-ul la scară largă, în timp ce conținutul secundar este un tribut adus celor care sunt pe teren. De exemplu, există un coleg de școală al lui Miles care mobilizează publicul cu o sugestie pentru balul de absolvire. Există, de asemenea, un bătrân dispărut care este apreciat de nepotul său și un fotograf în devenire care aduce aminte de propriile începuturi umile ale lui Peter. Chiar și Howard, bărbatul în vârstă care l-a pus pe Peter să facă comisioane obositoare în primul joc, are parte de o călătorie încărcată de emoție. Pe măsură ce jucătorii explorează numeroasele misiuni secundare din Marvel’s Spider-Man 2, Insomniac dă o față New York-ului lui Spider-Man într-o manieră pe care puține alte povești au făcut-o, oferind o motivație solidă pentru a le termina, dincolo de câștigarea de experiență și de costume noi. (Există peste 60 de costume alternative pentru Peter și Miles extrase din diverse surse de benzi desenate, filme și televiziune).

Peter are o misiune secundară care îl face să investigheze un cult al sfârșitului lumii cu un companion neașteptat. În timp ce călătoream prin oraș încercând să opresc următorul atac al bandei, mă așteptam să apară un vechi dușman al lui Spider-Man, dar în schimb am găsit un alt inamic legendar. Pe de altă parte, unul dintre cele mai bune lucruri despre misiunile lui Miles este că îl implică pe acesta să lucreze cu Rio pentru a recupera echipamentul muzical furat de la liceul său. Aceasta este o modalitate eficientă de a explora legătura bună a lui Miles cu mama sa, precum și pasiunea sa pentru muzică. Ca o completare plăcută, această misiune chiar aduce un omagiu afro-americanilor care au fost primii în industria muzicală, întărind ideea principală că toată lumea – supereroi sau nu – poate face diferența.

În imaginea de mai jos este o lucrare inspirată de Marvel’s Spider-Man 2, situată în Harlem.

Continuarea lui Marvel’s Spider-Man aduce o mult dorită creștere a varietății prin introducerea mai multor facțiuni inamice care se vor ciocni uneori între ele. În plus, oamenii-păianjen pot chiar să facă echipă și să împărtășească câteva glume plăcute și chiar să se lovească cu pumnul și să se îmbrățișeze după fiecare luptă, ceea ce exprimă și mai mult legătura lor de frați. În plus, SSD-ul de pe PS5 permite o schimbare uimitor de rapidă a personajelor și o deplasare rapidă în lumea deschisă.

În ciuda calității îmbunătățite a diverselor misiuni secundare și a crimelor aleatorii, structura open-world a jocului pare încă depășită. Misiunile secundare pot fi monotone și plictisitoare, cum ar fi sarcina de a elimina trei ascunzători ale lui Kraven pentru a o dezvălui pe a patra sau de a completa zece provocări ale lui Mysterio înainte de a debloca misiunea sa finală. Acest lucru este evidențiat mai ales în comparație cu lansări precum Tears of the Kingdom și Baldur ‘s Gate 3. Cu toate acestea, Insomniac face tot posibilul să insufle o nouă viață în acest cadru rigid cu surprize precum istoria familiei Kraven și aventurile de afaceri ale lui Mysterio de după închisoare. Cu toate acestea, ar fi fost mai bine dacă o parte din conținutul opțional ar fi avut o abordare mai puțin formulaică.

Sursa poze si informatii: https://mobilesyrup.com/2023/10/16/marvels-spider-man-2-ps5-review/

Razvan Alexandru

Dacă aveți sugestii, știri sau orice altceva legat de tehnologie pe care ați dori să le discutați cu mine, sunt mereu deschis la dialog și vă încurajez să mă contactați direct. Apreciem colaborările strânse și perspectivele inovative care ne permit să rămânem în avangarda domeniului.

„Tehnologia ne unește, pasiunea ne ghidează”

Cum să conectezi MacBook-ul la un monitor

Cum să conectezi MacBook-ul la un monitor

iOS 17.2 beta este disponibil acum. Vezi ce aduce nou..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *