Search
Cele mai recente stiri it si noutati din lumea software si hardware, zona iti ofera informatii despre jocuri, seo, tehnologie, web design. Vino in lumea noastra IT, Zona IT

REVIEW: Canon EOS 5D Mark IV body – full frame, 30Mpx, video 4K, ecran 3.2 inch touchscreen

Fiind fan Canon, timp de patru ani, am așteptat acest moment. Și acum, în sfârșit,  pe piață a intrat modelul Canon EOS 5D Mark IV, care ar trebui să dea rezultate bune atât la teste cât și în practică. Și, cel mai important, camera va trebui să “răspundă” la întrebări serioase, cum ar fi noutățile pe care le are și ceea m-ar putea determina să schimb modelului anterior. Mai mult decât atât îmi doresc să văd cât de mult a fost îmbunătățită calitatea imaginii, și, dacă  Canon EOS 5D Mark IV îmi creea cel puțin aceleași emoții, ca atunci când l-am cumpărat pe Mark III.

Acum, când îl am în mână, mă uit la el și descopăr că seamănă izbitor de mult cu modelul predecesor. Durabil, cu un corp de magneziu cu marginile aplatizate, un ecran tactil de înaltă rezoluție de 3,2 inch pe panoul din spate, un vizor optic luminos și numeroase butoane hardware. La prima vedere, ambele camere arata ca două surori gemene. Dacă nu ar fi vorba de o mică inscripție cu numele camerei de luat vederi de pe panoul frontal, nici nu aș observa diferența. Și totuși,  diferențele sunt semnificative: schimbarea conectorilor de poziție cu un cablu de declanșare la distanță și sincronizare bliț, sub dopul de cauciuc este ascuns un port USB 3.0, iar pe partea din spate există un buton mic pentru a comuta AF.

Fotografie realizata cu 5D Mark IV

Fotografie realizata cu 5D Mark IV

Poate că asta este o schimbare și nu e rău deloc. Experții din seria EOS pot gândi repede. Nu trebuie să caut noua locație a butoanelor, iar meniul nu este reinventat. Cu acest model totul este simplu: îl ridic, îl pornesc și filmez. Excelent. Cu toate acestea, având în mână noul Canon EOS 5D Mark IV  pentru prima dată, am observat imediat una dintre numeroasele micro-diferențe, și anume greutatea camerei, care este de numai 885 de grame.  Matricea în format întreg creează imagini cu o rezoluție de aproximativ 30 de megapixeli, ceea ce înseamnă că este cu 8 megapixeli mai mare decât în modelul predecesor. Cu toate acestea, dacă-l  compar, de exemplu, cu Sony Alpha 7R II, rezultatul pare foarte modest. Și, totuși, această dimensiune a imaginii, face posibilă decuparea imaginii și realizarea de fotografii mari la imprimare.

În plus, nivelul de zgomot al imaginii este  rezonabil, în ciuda creșterii  rezoluției, ”zgomotul” pixelilor devin vizibili numai de la un ISO 3200 fotosensibil. Cadrele sunt capturate cu o sensibilitate sub acest nivel.  Sunt surprins de claritatea marginii, ridicate la minim ISO, precum și de nivelul mare de detalii. Din ISO 6400, calitatea imaginii este redusă treptat, însă am văzut rezultate și mai bune. Cu toate acestea, pentru o cameră cu o rezoluție atât de mare, acest lucru este foarte bun.

FILM – La concert

Pentru testare, am ales un concert de muzică live.

Orice cameră de testare este incompletă, dacă nu încerci să fotografiezi sau să filmezi în condițiile pentru care a fost creată. Canon EOS 5D Mark IV este un reprezentant clasic al camerei versatile, care poate fi folosit fel de bine pentru aproape orice gen de filmare sau fotografiere.  Rezoluția este suficient de mare pentru peisaje și fotografiere în studio, iar rata  capacității de control și de focalizare automată îmi permit să fac un raport. Voi face un concert. Sala se distinge printr-o lumină scenică spectaculoasă, și totuși, pentru cameră aceasta poate fi o complicație suplimentară atât la focalizare, cât și la măsurarea expunerii. Deci, este timpul să spun câteva cuvinte despre setări.

Am limitat gama ISO. Limita inferioară este de 400 de unități, iar limita superioară este ISO 12800. În setările ISO suplimentare, am schimbat setarea vitezei automate a declanșatorului, ducând-o la valori mai scurte. Camera setează cea mai mică viteză a obturatorului, aceasta fiind critică. Ajustarea balansului de alb, se face printr-o setare automată, prioritate având atmosfera. Acest lucru este necesar pentru a păstra efectul iluminării scenei. Automatizarea cu sarcina sa, se descurcă cu greu,  lăsând nuanțele de iluminat în cadru, neîncercând să le compenseze complet. Trag toate fotografiile în format RAW + JPEG. Aparatul afișează imaginile JPEG de pe cameră, brute, astfel,  având posibilitatea de a evalua funcționarea automatizării.

O altă inovație importantă am găsit-o pe senzorul camerei: tehnologia Dual-Pixel. În EOS 5D Mark IV, este utilizată pentru autofocus de contrast, ceea ce înseamnă, în practică, o focalizare foarte rapidă în modul Live-View. În ceea ce privește fotografiile, prezența unei funcții pe care Canon a numit-o “RAW dual-pixel”, înseamnă abilitatea de a schimba punctul de focalizare pentru post-procesare. Dacă mă concentrez accidental pe genele modelului meu și nu pe iris, acum îl pot rezolva cu post-procesare. Un plug-in adecvat Adobe Lightroom este, de asemenea, în curs de dezvoltare. Dar, sincer vorbind, în practică am folosit rar această funcție. Însă, funcția de recunoaștere a ochilor m-ar fi mulțumit mult mai mult.

În plus, punctul de focalizare poate fi mutat la doar câțiva milimetri, însă în acest caz, dimensiunea fișierului RAW crește în mod serios. Pentru blunt, a fost imposibil să apelez la camera cu tehnologie de lumină 5D Mark IV Lytro. În cele din urmă, acesta este debutul tehnologiei Dual Pixel RAW și sunt convins că în următorii ani va fi optimizat în mod semnificativ.

Funcția de suprimare a flicker-ului a apărut în camerele Canon cu câțiva ani în urmă. Este necesar ca, atunci când fotografiez cu lumină pulsatoare, aparatul foto să selecteze corespunzător iluminarea maximă, exact în momentul în care pornește declanșatorul. De exemplu, becurile fluorescente și unele LED-uri luminează cu o frecvență înaltă. Ochiul nu o vede, iar camera poate lua o serie de cadre cu luminozitate variabilă a imaginilor. În cazul filmării concertului, a fost depășit efectul stroboscopic al iluminatului de scenă.

Am utilizat o focalizare cu cadru, deoarece viteza și precizia rapide îmi permit acest lucru. Am ales o zonă de focalizare automată în 5 puncte, focalizarea fiind mai rapidă în condiții dificile. Cel puțin unul dintre punctele din zona activă și-au găsit o țintă. Pot să spun că nu au părul pretenții la autofocus pentru fotografierea prin vizor. Nu au existat goluri ale lentilelor înainte și înapoi. Pictograma de confirmare a focalizării în colțul din dreapta jos a vizorului, a apărut aproape simultan cu apăsarea la jumătate a butonului de declanșare. Diferențe principale în viteza dintre Canon EF 35mm f/1.4L II USM și Canon EF destul de “întunecate” EF 70-200mm f/4L USM,  nu au apărut. Focalizarea automată funcționează în mod confortabil sub lumină scăzută.

Am fotografiat un număr mare de subiecți, ridicând camera deasupra capului meu. În club, devine deosebit de important acest lucru, mai ales atunci când trebuie să fotografiezi prin mulțimea de oameni. Și aici, am fost ajutat de autofocusul de fază pe matrice, precum și de ecranul tactil. Am setat punctul de focalizare prin atingere. Camera s-a focalizat rapid pe standardele fotografiei de reportaj. Pierderea de viteză în comparație cu focalizarea prin vizor, nu este simțită deloc.

Cu toate acestea, încă se manifestă o caracteristică a camerei. Schimbarea constantă a iluminatului, poate confunda sistemul de autofocalizare cu matricea. La urma urmei, urmărirea obiectelor de aici se efectuează pe baza culorii. În momentul în care se schimbe sau se mișcă culoarea reflectorului, imediat în caseta de pe ecranul camerei apare un obiect complet diferit. Cu alte cuvinte, pot trage, dacă declanșatorul este eliberat aproape imediat după ce m-am orientat spre claritate. Și acesta este un scenariu de lucru absolut. Dacă pre-focalizez și aștept un moment bun, focalizarea de urmărire poate fugi. Pentru astfel de subiecți, am aplicat un autofocus prin vizor, mai previzibil.

La prima vedere, am fost foarte plăcut surprins de întregul concert pe care l-am filmat în serii mici, de la cinci la cincisprezece cadre. Dar niciodată camera nu s-a oprit, ci s-a încetinit cu până la 7 cadre pe secundă. Tamponul este suficient pentru munca confortabilă în modul de raportare non-extrem. Dacă nu este imposibil să vezi instantaneu imaginile, cadrele sunt disponibile pentru vizualizare la câteva secunde după fotografierea unei serii mari.

Există o caracteristică în activitatea expoautomatică. Mi-am amintit că aparatul foto nu tolerează supraexpunerea. Prin urmare, imediat am scos corecția expunerii într-un mic minus. Totuși, acest lucru nu a fost suficient, mai ales când am înregistrat în modul Live View. Dacă cadrul are zone cu umbre negre, compensarea expunerii poate fi destul de semnificativă, cam până la doi pași cu semnul minus. Cu toate acestea, am avut la îndemână expunerea mai scurtă.

Film și fotografie

Asistentul meu loial în acest film a fost noul acumulator Canon BG-E20. Aparatul foto este destul de masiv și de greu. Cu toate acestea, greutatea poate juca, un rol important în mâinile fotografului.  Eu am fotografiat cu un sistem optic non-stabilizat, și cu toate acestea, procentul de defecte datorate estompării sau a tremuratului camerei, au fost relativ scăzute. Comoditatea aderenței verticale, nu trebuie lăsată fără atenție. Fără un mâner, menținerea camerei în orientarea verticală a cadrului, nu este atât de convenabilă, mai ales când aștepți o lungă perioadă de timp momentul potrivit.

În cele din urmă, utilizarea a două baterii mi-au oferit o anumită libertate, fiind suficiente pentru o filmare lungă. Am luat aproximativ 1700 de cadre, iar indicatorul mi-a arătat că o baterie era completă. A doua etapă a fost selectarea fotografiilor, pe care le-am făcut și în camera foto. Am analizat fiecare cadru, apoi am șters povestirile duplicat, am ales momentul cel mai spectaculos și am evaluat imaginile. A durat cel puțin o oră. Și abia după aceea, indicatorul de încărcare și-a pierdut o divizie de la maxim.

Când fotografiile au fost selectate și copiate pe computer, a venit timpul să revin la întrebarea, de la care am pornit configurarea camerei, adică la ISO. Nu am ales valori prea mari? Nu au ieșit imaginile prea zgomotoase? Trebuie să spun că, atunci când le-am vizionat pe un ecran complet de 15-inch MacBook Pro, absolut toate imaginile arătau bine.  Zgomotul nu este perceptibil și nu se produce o degradare a culorii. Pentru a înțelege, pe ce valoare a fotosensibilității s-a făcut un anumit cadru, a trebuit să mă uit în EXIF.

Cu toate acestea, am încercat să măresc cadrele la 100%, și atunci pragul de calitate a devenit mai vizibil. Așa cum am spus mai devreme,  nivelul standardului este ISO 6400. Valorile inferioare sunt potrivite pentru imprimarea în format mare de înaltă calitate sau pentru publicarea în rețea, chiar și cu încadrare puternică. Imagini foarte detaliate, netede, fără zgomot. Aceste ISO funcționează absolut, fără o procesare suplimentară. La o sensibilitate mai mare de ISO 6400, zgomotul monocrom și o ușoară scădere a contrastului în umbre, devin vizibile. Astfel de fotografii nu vor tolera încadrarea sau imprimarea puternică într-un format mai mare decât A3. Însă,  pentru publicarea în rețea este foarte potrivit, inclusiv fără prelucrare suplimentară.

Film 4K

Vorbind despre optimizare, dezvoltatorii Canon, în noua cameră au îmbunătățit serios modul video. Rezoluția actuală de 4K cu o viteză de 30 de cadre pe secundă garantează cadre ultra-rapide. De asemenea, pentru mine, care sunt un fotograf ambițios, am descoperit că, camera are ieșiri pentru microfon și căști, și permite ieșirea de date 4K prin HDMI. O altă noutate este HDR-video, care mi-a permis să obțin fotografii deosebit de strălucitoare.

Pentru fotografierea HDR, precum și pentru video 4K, am avut nevoie de carduri de memorie de mare viteză de dimensiuni mari, subliniind în special, “mare”, deoarece camera video 4K Canon EOS 5D Mark IV, folosește exclusiv un format Motion JPEG învechit.

CONCLUZIE

În general, Canon EOS 5D Mark IV m-a impresionat, considerându-l un instrument profesional, bine pregătit pentru fotografiere în reportaj. Diferențele față de versiunea anterioară, constau în principal în confortul utilizării Live View cu interfața de autofocalizare și atingere, un tampon ușor mărit, precum și în creșterea semnificativă a calității imaginilor la ISO ridicat. Camera oferă fotografiere continuă la o viteză de doar șapte cadre pe secundă. La început pare puțin. Dar, dacă ții cont de rezoluție, mai ales când fotografiezi în format JPEG,  înregistrarea în serie nu are restricții asupra numărului. Însă, când fotografiezi în format RAW cu compresie fără pierderi, aparatul foto începe să se poticnească după 22 de fotografii.

Bile albe Canon EOS 5D Mark IV:

• Rezoluție ridicată
  • Foarte bună calitate a imaginii
  • Protecția împotriva stropilor
  • USB 3.0, GPS, WI-FI, NFC
  • Vizor mare
  • Ecranul tactil
  • Durata de viață a bateriei este bună
  • Ultra-HD cu funcția de captare a cadrelor

Bile negre Canon EOS 5D Mark IV:

• Relativ puțin nou pentru fotografi
  • Nivel ridicat de zgomot, pornind de la ISO 3200

Ca urmare, Canon EOS 5D Mark IV a demonstrat în testul meu, că aceasta este una dintre cele mai bune camere SLR cu o matrice cadru întreg. Calitatea imaginii senzorului de 30 de megapixeli a fost plăcută pentru mine, până la cele mai înalte niveluri ISO. Funcțiile suplimentare, cum ar fi Wi-Fi, ecranul tactil și GPS, răspund aproape tuturor nevoilor unui fotograf modern. Pentru funcția video, camera obține și scoruri bune datorită rezoluției de 4K și a prezenței HDR. Te sfătuiesc să acorzi atenție noului aparat foto, dacă această funcție este importantă pentru tine, însă dacă vrei să tragi un videoclip, atunci îți recomand modelul  predecesor, care este mai puțin costisitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyrighted.com Registered & Protected