Un studiu recent realizat de cercetători japonezi de la Universitatea Tohoku a explorat legătura dintre timpul petrecut de copii în fața ecranelor și eventualele întârzieri în dezvoltarea lor. Acest studiu este unic deoarece, spre deosebire de cercetările anterioare, a inclus copii sub un an. Timpul pe ecran se referă la perioada pe care un copil o petrece privind orice tip de ecran, fie că este vorba de tabletă, televizor sau computer. Cercetătorii au dorit să investigheze impactul timpului pe ecran asupra dezvoltării ulterioare a copiilor, concentrându-se în special pe domenii precum comunicarea, abilitățile motorii, sociale și personale.
Pentru a obține date pentru analiza lor, cercetătorii au chestionat peste 7.000 de mame care au copii mici. Rezultatele au arătat că aproape jumătate dintre copii (48,5%) au avut un timp de ecran de maxim o oră pe zi, în timp ce doar o mică proporție (4,1%) au petrecut peste patru ore pe zi în fața ecranelor. Analizând aceste date în raport cu alte informații, cercetătorii au identificat o corelație între creșterea timpului pe ecran și întârzierile de dezvoltare. Cu toate acestea, au subliniat că identificarea acestei corelații nu implică neapărat că întârzierile de dezvoltare sunt cauzate exclusiv de creșterea timpului petrecut în fața ecranelor.