OpenAI, compania cunoscută pentru avansarea rapidă în tehnologia AI, a făcut un pas surprinzător în lumea gaming-ului, anunțând achiziția studioului de jocuri Global Illumination. Acest studio este responsabil pentru dezvoltarea Biomes, un joc care multora le aduce aminte de popularul Minecraft. Acest fapt a generat imediat controverse și speculații, având în vedere că OpenAI colaborează strâns cu Microsoft, actualul proprietar al Minecraft.
Desigur, o astfel de mișcare nu poate fi fără un scop strategic. Un indiciu despre motivația OpenAI poate fi dedus din propriile lor declarații legate de achiziție. Au descris Global Illumination ca fiind un „grup principal” axat pe integrarea tehnologiei AI în dezvoltarea de instrumente creative și de avangardă pentru realitatea virtuală. Mai mult, co-fondatorul Global Illumination, Thomas Dimson, este cunoscut în industria tech pentru crearea algoritmului de clasare a conținutului pentru platforma Instagram.
Există speculații potrivit cărora OpenAI ar putea utiliza universurile 3D, asemănătoare cu Minecraft, pentru a antrena noile modele AI. Aceste lumi virtuale, care imită realitatea, dar în același timp sunt limitate de restricțiile platformei, ar putea oferi un mediu optim pentru AI să recunoască modele și să învețe într-un context mai controlat. O altă teorie sugerează că OpenAI ar putea avea în plan dezvoltarea propriului joc, unde AI ar juca un rol central în generarea conținutului și în modul de acțiune al personajelor non-jucătoare (NPC).
Chiar dacă tehnologia AI a crescut exponențial în ultimii ani, majoritatea dezvoltatorilor de jocuri AAA nu au adoptat încă această tehnologie în mod semnificativ. Ubisoft reprezintă o excepție, explorând AI în contextul generării de dialoguri, dar și aceasta abordare rămâne la nivel experimental. OpenAI, cu expertiza și resursele sale, ar putea viza să schimbe status quo-ul și să aducă inovație în industria jocurilor prin integrarea avansată a AI.